Qingming Bayramı tatilinde “Bahar Ekonomisi” canlandı
4-6 Nisan tarihlerinde gerçekleşen Qingming Bayramı tatilinde, Çin genelinde kültürel ve turistik pazar güçlü bir toparlanma süreci yaşadı ve “Bahar Ekonomisi” hızla canlandı.

4-6 Nisan tarihlerinde gerçekleşen Qingming Bayramı tatilinde, Çin genelinde kültürel ve turistik pazar güçlü bir toparlanma süreci yaşadı ve “Bahar Ekonomisi” hızla canlandı.
4-6 Nisan tarihlerinde gerçekleşen Qingming Bayramı tatilinde, Çin genelinde kültürel ve turistik pazar güçlü bir toparlanma süreci yaşadı ve “Bahar Ekonomisi” hızla canlandı.
Doğa gezintileri, kamp yapma ve kısa mesafe turlar, ana akım trendler haline gelerek turizm tüketim pazarının istikrarlı bir şekilde büyümesini sağladı. Birçok bölgede “bahar ekonomisi” ile “kamp ekonomisi”nin entegrasyonu teşvik edilerek kültürel ve turistik sektörlere yeni bir ivme kazandırıldı.
Doğa gezintileri çeşitlendirilmiş tüketimi canlanıyor
Shanghai'daki Sakura Festivali kapsamında düzenlenen gece çiçek izleme etkinliği
Qingming Bayramı, çiçeklerin açtığı ve havanın ısındığı bir döneme denk geldiği için, ülke çapında bahar çiçeklerini izlemeye giden turist sayısı zirveye çıktı. Çin’in güneybatısındaki Sichuan eyaletinde hizmete sunulan “helikopter ile çiçek izleme” organizasyonları sayesinde turistler, binlerce dönümlük çiçek tarlasını “bulutlardan” izleme fırsatı buldu. Shanghai kentindeki Sakura Festivali kapsamında ilk kez gece çiçek izleme etkinliği düzenlenerek ziyaretçilere “gündüz+gece” etkileşimli bir deneyim sunuldu. Başkent Beijing’deki Yazlık Saray, Shanxi eyaletindeki Hukou Şelalesi, Fujian eyaletindeki Wuyishan Dağı gibi bölgelerde turist sayısında büyük artış yaşandı; tarihsel ve kültürel sokaklar ile ticaret merkezleri birleşerek, “yemek, konaklama ve alışveriş”i kapsayan entegre bir tüketim modeli oluşturdu.
Zhejiang eyaletine bağlı Huzhou şehrinin Anji ilçesindeki kanola çiçek tarlası
Ayrıca, ülkedeki çeşitli yerlerde tarım kültürüne dayalı etkinlikler düzenlendi. Zhejiang eyaletine bağlı Huzhou şehrinin Anji ilçesindeki kanola çiçek tarlası ile Sichuan eyaletinin merkezi Chengdu'daki Expo alanında yer alan pilot kanola tarlasında düzenlenen araştırma ve eğitim turları, özellikle çocuklu ailelerin katılımı ile kırsal turizmi artırdı.
Kamp coşkusu açık hava ekipmanları satışını artırdı
Parkta kamp yapan gençler
Güzel hava, kamp ekonomisinin canlı bir şekilde gelişmesini destekledi. Zhejiang eyaletinin Wuyi ilçesindeki bir kamp alanı, Qingming tatilinde günde ortalama 5 ila 6 bin kişiyi ağırladı ve çadırlara büyük bir talep oluştu. Kamp yapma ilgisi, üst imalat sektörünü de canlandırdı; Zhejiang eyaletindeki Yongkang şehrinde açık hava ekipmanları siparişleri geçen yıla göre yüz 20-30 arttı, işletmelerin üretim hatları tam kapasite çalıştı ve katlanabilir masa, sandalye gibi ürünlerin aylık siparişleri 1,3 milyon adeti geçti. Kamp yapma trendi ile şirketler, hafif ve kolayca saklanabilen yeni ürünler piyasaya sundu, böylelikle yurt iç satışlar şubat ayına göre iki kat arttı.
Kısa mesafe turlar ve bölgeler arası seyahatler arttı
Zhejiang eyaletinin Hangzhou kentindeki Xixi Sulak Alanı’nda düzenlenen Huazhao Festivali
Tatil süresi sınırlı olduğundan, kısa mesafe turlar yüzde 70’ten fazla bir pay aldı ve bireysel araçlarla yapılan seyahatler yüzde 44’e ulaştı. Birçok bölge “Kültür+Turizm” modelini hayata geçirdi. Örneğin, Zhejiang eyaletinin Hangzhou kentindeki Xixi Sulak Alanı’nda düzenlenen Huazhao Festivali kapsamında geleneksel elbiselerle geçit töreni gibi etkinlikler sunuldu. Shandong eyaletinin Heze şehrinde ise şakayık temalı geleneksel kağıt kesme sanatı gibi etkinliklerle turistlerin deneyimleri zenginleştirildi. Ayrıca, çiçekleriyle ün salan Yunnan eyaletinin Kunming şehrinde “çiçekli yemekler” sunularak, “çiçek ekonomisi” endüstri zincirine yaygınlık kazandırıldı.
Hükümet tüketimi teşvik ediyor
Çin Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın kısa süre önce 40 yeni ulusal turizm ve eğlence caddesi ilan ederek, ülkedeki tüketim sahneleri daha da zenginleştirildi. Pek çok yerde kültürel ve turistik harcama kuponları dağıtıldı. Uzmanlar, “Bahar Ekonomisi”nin canlanmasının, hizmet tüketiminin büyük potansiyelinin bir yansıması olduğunu ve kültür ve turizmin yüksek nitelikli gelişimi için gelecekte arzın daha da optimize edilmesi gerektiğini vurguladı.
“Bulutlardan” çiçekleri izlemekten tarım araştırmalarına, kamp yapmaktan geleneksel kültürel mirası deneyimlemeye kadar “Bahar Ekonomisi”, yenilikçi modeller ile pazarı canlandırarak kültürel ve turistik tüketimde olumlu bir başlangıç yarattı.
Hibya Haber Ajansı© Copyright 2025 adanahaberler.com.tr Tüm Hakları Saklıdır. Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.